Recommended or required reading:
[1] Strategic market analysis - Evans, J.R.: Business Analytics, Global Edition. 2nd edition. Pearson, 2016. - Sharda, R., Delen, D., Turban, E.: Business Intelligence and Analytics. Pearson, 2014. - Sharda, R., Delen, D., Turban, E.: Business Intelligence : A Managerial Perspective on Analytics. Pearson, 2014. - Maisel, L., Cokins, G.: Predictive Business Analytics: Forward Looking Capabilities to Improve Business Performance. Wiley, 2014. - Siegel, E.: Predictive Analytics: The Power to Predict Who Will Click, Buy, Lie, or Die. John Wiley & Sons, Hoboken, 2013. - Hauser, W.J.: Marketing analytics: the evolution of marketing research in the twenty-first century. In: Direct Marketing: An International Journal, Vol. 1 Iss: 1, pp.38 _ 54, 2007. http://dx.doi.org/10.1108/17505930710734125 - Sorger, S.: Marketing Analytics: Strategic Models and Metrics. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013. - Stähle, W., Conrad, P., Sydow, J.: Management: Eine verhaltenswissenschaftliche Perspektive, 9. Auflage, 2016. - Venkatesan, R; Farris, P.; Wilcox, R. T.: Cutting Edge Marketing Analytics: Real World Cases and Data Sets for Hands On Learning. Pearson FT Press, Upper Saddle River, 2014. [2] Big data - Bachmann, R., Kemper, G., Gerzer, T.: Big Data _ Fluch oder Segen?, mitp Verlag, Wachtendonk, 2014. - Freiknecht, J.: Big Data in der Praxis, Carl Hanser Verlag, München, 2014. - Kießwetter, M., Vahlkamp, D.: Data Mining in SAP NetWeaver BI, Galileo Press, Bonn, 2007. - King, S.: Big Data - Potential und Barrieren der Nutzung im Unternehmenskontext, Springer Fachmedien, Wiesbaden, 2014. - Marx Gómez, J. M., Rautenstrauch, C., Cissek, P.: Einführung in Business Intelligence mit SAP NetWeaver 7.0, Springer Verlag, Berlin, 2009. - Müller, R., Lenz, H.-J.: Business Intelligence, Springer Vieweg Verlag, Berlin, 2013. - Schmidt-Volkmar, P.: Betriebswirtschaftliche Analyse auf operationalen Daten, Gabler Verlag, Wiesbaden, 2008. - Runkler, T.A.: Data Mining, Vieweg+Teubner Verlag, Wiesbaden, 2010. - Witten, I.H., Frank, E., Hall, M.A.: Data Mining, 3. Auflage, Morgan Kaufmann, Burlington, 2011.
[updated 20.11.2019]
|